De Man van Hout kreeg opdracht van de Vrouw vol Vuur om een nieuw mobieltje te gaan kopen voor haar. Dat was op een zaterdag. Dus toog de Man van Hout om 13.00 uur naar de dichtstbijzijnde Primafoon winkel.
13.15 uur
[MvH] Goedemiddag, ik ben op zoek naar een mobiele telefoon voor mijn vrouw.
[Verk] Ook goedemiddag! Dan bent u bij ons aan het juiste adres.
[MvH] Fijn.
[Verk] Voor particulier of voor zakelijk gebruik?
[MvH] Zakelijk.
13.30 uur
[Verk] Zo, nu we de voornaamste wensen doorgenomen hebben, zullen we eens een passend abonnementje erbij gaan zoeken.
[MvH] Doet u dat maar eens.
[Verk] Daarvoor gaan we even naar deze balie waar ik ga inloggen op het computersysteem om samen met u nog wat vragen door te nemen zodat we het product helemaal op maat kunnen leveren.
[MvH] Nog meer vragen?
13.45 uur
[Verk] Waarom het systeem nu blijft hangen snap ik ook niet. Het is pas nieuw geïnstalleerd, dus daar kan het niet aan liggen.
[MvH] Zo te zien haalt het nu gegevens op van de server en is de verbinding traag. Misschien is het druk.
[Verk] Misschien heb ik wel iets verkeerd ingetoetst bij de vorige pagina. Even kijken of ik terug kan met Backspace.
[MvH] Dat lijkt me ge…
[Verk] Verrek, wat gebeurt er nu?
[MvH] …en goed idee.
14.00 uur
[Verk] Nou, dat viel nog niet mee om weer verder te komen.
[MvH] Daar zegt u zowat.
[Verk] Maar goed werk heeft tijd nodig, zeggen ze toch altijd?
[MvH] First time right, zeg ik altijd.
[Verk] Wablief?
[MvH] Laat maar.
14.15 uur
[Verk] Toch maar goed dat die collega even kon helpen, anders waren nu nog niet klaar.
[MvH] Zijn we klaar dan?
[Verk] Bijna.
14.30 uur
[Verk] Wat? Zoveel belminuten! Is dat geen vergissing? Dat wordt een dure bedoening. Je zou bijna zeggen dat uw vrouw beter een zakelijk abonnement kan nemen.
[MvH] Dat had ik ook gevraagd!?
[Verk] Natuurlijk!
[MvH] …
[Verk] Wat gaat uw vrouw doen, als ik vragen mag.
[MvH] Bellen.
14.45 uur
[Verk] Ik vind het echt raar dat alle gegevens die je tot nu toe hebt ingetypt helemaal verdwenen zijn als je slechts één keer een verkeerde toets indrukt. Een nieuw systeem is niet altijd beter, zo blijkt maar.
[MvH] …
[Verk] Niet getreurd, dan beginnen we gewoon weer van voor af aan. Het is nog vroeg! Wat was u naam ook al weer?
[MvH] Is. Nog steeds.
[Verk] Wablief?
[MvH] Laat maar.
15.00 uur
[Verk] Wacht, ik roep nog even mijn collega erbij.
15.15 uur
[Verk] Kijk eens! Hier is uw volledig op maat gemaakte contractje. Deze keer wel leesbaar uitgeprint. Veel succes ermee!
[MvH] En de telefoon zelf?
[Verk] Had ik die nog niet gepakt?
[MvH] Nee.
15.45 uur
[Verk] Slim van u om nog even in de doos te kijken. Wacht, ik pak even de goede telefoon. U was toch nog niet al thuis hoop ik?
16.00 uur
[Verk] Ik weet toch zeker dat we dit nieuwe exemplaar op voorraad zouden moeten hebben. Misschien is het al uitverkocht. Ze gaan namelijk als warme broodjes over de toonbank. Kan ik u een ander exemplaar aanbieden?
[MvH] Uw collega had het apart gelegd, zei hij zonet nog.
[Verk] Wacht, ik zal het ‘m even vragen.
[MvH] Neemt u gerust de tijd.
[Verk] Dank je! ’t Is een gekkenhuis vandaag.
16.15 uur
[Verk] Nou, nogmaals veel plezier ermee. En, zoals gezegd, over enkele uren wordt het nummer geactiveerd.
[MvH] En zo niet?
[Verk] Dan kunt u ons altijd even bellen.
[MvH] Jullie zijn toch zodadelijk gesloten?
[Verk] Oja.
[MvH] En telefoonnummers van Primafoon winkels worden toch niet bekendgemaakt? Ik wilde namelijk vanmiddag hier naar toe bellen, maar dat gaat niet. Die nummers zijn onvindbaar.
[Verk] Dat klopt. Maar geen paniek, dat nummer wordt vanzelf geactiveerd.
[MvH] Ik ben niet in paniek.
[Verk] Nou, dan ben ik blij dat ik u gerustgesteld heb. Ik hoop dat alles naar wens was. Prettig weekend.
16.30 uur
[VvV] Dag schat. Wat ben je lang weggebleven.