Tunderman met de Thunderclap:
Elke keer opnieuw blijf ik het fascinerend vinden hoe volkomen van elkaar losstaande zaken door een persoonlijke context samenhang vertonen die voor ieder ander verborgen blijft.
Zo parkeerde er gister een vrachtwagen pal voor het kantoor waar ik werkzaam ben. Niets bijzonder zou je denken. Dacht ik ook in eerste instantie toen ik alleen nog maar een groot logo op de zijkant zag. Totdat ik opstond om een printje te pakken en plots geconfronteerd werd met de bedrijfsnaam in megaletters.
Ik maakte een foto:
Want ik moest onmiddellijk denken aan de Thunderclap actie waaraan ik diezelfde dag had meegedaan door een tweet te (laten) posten die de aandacht vestigt op de schrikbarende toename van het aantal minderjarige prostituees tijdens het WK Voetbal in Brazilië via de slogan ‘Don’t look away!’
Het leek alsof mijn tweet door de dondergod met de hamer op volle kracht de virtuele realiteit werd ingeslagen om maximaal effect te bereiken. Ik hoop dat het verschil maakt.