Superman

Deze blog­post is deel 28 van 29 in de serie Zen Habits — Leo Babau­ta

Op Runner’s World kwam ik een artikel tegen met daarin oefenin­gen voor ver­sterk­ing van het bekkenge­bied

om de sta­biliteit, de kracht en het uithoud­ingsver­mo­gen te lev­eren om goed heuvel­op te lopen, naar de fin­ish te sprint­en en kilo­me­ter na kilo­me­ter effi­ciënt te bli­jven bewe­gen. Met een sterk bekkenge­bied vol­gt de rest vanzelf.

Alleen toen ik ze deze week wilde uit­proberen had ik soms moeite om op basis van de tekst te begri­jpen hoe ik ze nu eigen­lijk moest uitvo­eren. Daarom maar eens op YouTube gezocht naar voor­beelden en dat werk­te ver­helderend.

Dit zijn nu mijn nieuwe oefenin­gen die ik via de Zen Habits meth­ode van Leo Babau­ta onderdeel probeer te mak­en van mijn dagelijkse rou­tine.

Super­man

Brug

Metronoom

De plank, been­hef

De plank, zijwaarts

~ ~ ~

De achter­grond bij deze serie blog­posts over Zen Habits – Mas­ter­ing the Art of Change door Leo Babau­ta en mijn eigen vorderin­gen met betrekking tot het voor­taan dagelijks uitvo­eren van rek- en strekoe­fenin­gen zijn hier te lezen.

~ ~ ~

Series Nav­i­ga­tion« Hit­teplanHet boek was nog niet uit… »

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Tags

(all tags)

Tweets