Blijven sporten in tijden van drukte

Het is donderdagavond en opnieuw is het me niet gelukt om deze week naar een survivaltraining te gaan. Met iedere avond een afspraak of een karwei af te ronden als opmaat naar de verbouwing die volgende week woensdag begint kwam het er simpelweg niet van. Ook ziet het er naar uit dat ik komende zondagochtend de training opnieuw moet laten schieten. Voor de maanden die volgen zal het niet veel anders gaan.

Hoogste tijd dus voor een alternatief plan om mijn conditie op peil te houden (en invulling te geven aan mijn goede voornemen om te blijven sporten) want ik merk (ook tijdens de survivaltraining) dat mijn conditie en kracht ingeboet hebben door het regelmatige verzaken.
Wat me het meest simpel lijkt is om de draad weer op te pakken van het thuis een kwartiertje aan diverse oefeningen te besteden. In 2015 ben ik er in het kader van de Zen Habits methode mee begonnen en heb het tot ver in 2016 volgehouden. Omdat ik op een gegeven moment gemiddeld zo’n 3 tot 4 keer per week ging trainen en hardlopen sloeg ik het steeds vaker over. Het leek niet echt meer noodzakelijk. Nu wel.
Voorlopig ga ik een aantal oefeningen die we ook tijdens de survivaltraining moeten doen in willekeurige volgorde om de dag uitvoeren:

  • Lunges
  • Biceps curls
  • Push-ups
  • Squats
  • Plank
  • Sit-Ups
  • Leg Lifts

Het aantal herhalingen per oefening ga ik langzaam opvoeren maar zeker in het begin ga ik het niet forceren. Daarnaast wil ik proberen om minimaal 1x per week te gaan hardlopen tussen alle drukte door. Dat moet makkelijker in te passen zijn dan de survivaltraining. Verder heb ik hier nog wat meer oefeningen staan die ik op een gegeven moment ook weer kan oppakken wanneer ik me weer wat sterker voel.
Wanneer ik begin? Voorafgaand aan deze blogpost natuurlijk!
~ ~ ~

4 gedachten over “Blijven sporten in tijden van drukte

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *