Planking Challenge

Op kantoor zijn ze begin van de maand begonnen met een planking challenge. ‘Ze’ waren op dat moment alleen vrouwen en het plan was om in een maand tijd van slechts 10 seconden te planken naar vijf volle minuten te gaan. Dus elke dag vooraf aan de lunchpauze even van die stoel af om op de ellebogen in de voorligsteun te gaan en in een gestaag tempo de dagelijkse duur van het planken op te bouwen.

Na ongeveer twee weken (ik heb het niet precies bijgehouden) was het groepje vrouwen dat aan de challenge begonnen was al zichtbaar uitgedund. Om verdere uitvallers te voorkomen werd de challenge bijgesteld naar een nieuw doel van drie minuten. Nog steeds een flinke uitdaging maar beter te doen. Dacht men. Toch haakten er wederom wat vrouwen af.

Dit was voor een aantal mannelijke collega’s (nieuwsgierig geworden naar wat die vrouwen toch elke middag gingen doen) het sein om zich aan te sluiten zodat het initiatief niet voortijdig afgebroken zou worden. Weer een paar dagen besloot ik zelf ook mee te doen. Dat was op het punt dat de groep een volle twee minuten moest planken.

Zonder al te veel problemen kletste ik me door deze twee minuten heen met een andere mannelijke collega die er verder ook weinig moeite mee had, terwijl om ons heen de vrouwen zuchtend en kreunend op hun laatste tandvlees af aan het tellen waren. Waar die survivalruntraining niet al goed voor is.

Vandaag deed ik 2:30 minuten vanuit mijn werkkamer thuis. Als bewijs maakte ik een foto en trok een moeilijk gezicht om aan te geven dat het mij ook niet makkelijk afging. Maar eerlijk gezegd had ik meer moeite met het maken van een fatsoenlijke foto dan het planken zelf. Die drie minuten gaan dan ook helemaal geen probleem zijn. Doorstomen naar de vijf minuten?

~ ~ ~

4 gedachten over “Planking Challenge

  1. Die plank is en blijft een dingetje bij mij. Ik heb zelf een keer zo’n challenge gedaan en de twee minuten gehaald. Maar als ik het nu weer doe, haal ik het niet meer. Dat is wel jammer dan en misschien zou ik weer moeten beginnen. Elke dag wat erbij

    1. Wij doen het geregeld bij survivaltraining, dus het was voor mij gelukkig geen probleem om aan te haken. En elke dag is goed genoeg om te beginnen. Vervolgens rustig opbouwen. Wie weet zit je dan over een maand alweer aan die twee minuten.

  2. Haha, leuk om weer eens bij je te lezen. En nog steeds zo sportief en vol schrijvend vol humor. Ik heb geen idee hoe lang twee minuten planken is. Zou het eens moeten proberen, wellicht. Alle goeds, Peter!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *